Review Simple Kind To Skin Soothing Toner

Assalamualaikum dan selamat petang ! Penat baru balik daripada kelas :( , dari pagi sampai petang kelas je memanjang . Nak buat macam mana kan dah nama pun student :) . Mesti pelikkan post kali ni dalam bm , xdelah mcm karangan english dalam dua post pertama sblum nih . Sebabnya , xnak lah jadikan blog ni fully english , so mix kan jadi bm-bi :)

So , tajuk post kali ni adalah review untuk Simple Kind To Skin Toner . Sebenarnya , agak baru jugaklah guna brand Simple ni . Sebelum ni macam-macam brand pakai ; Garnier , Clean and Clear, Safi , Loreal , pendek kata serba-serbi dah pernah guna. Tapi , dalam banyak-banyak brand tu , Simple lah in my opinion yang paling sesuai dengan kulit aku . My skin is normal type btw .






 Overall , memang best pakai toner Simple ni . Fresh je rase , x over-dry ataupun rase tight lepas pakai . Muka pun nampak cam lagi bersih kalau pakai toner ni . Actually , before aku start pakai toner ni , aku just pakai yang Kind To Skin Moisturising Cleanser and Hydrating Light Moisturiser je . Tapi , after aku start pakai toner ni , aku perasan yang moisturiser tu lagi cepat serap berbanding kalau tak pakai toner . So , xdelah rasa melekit ke berminyak ke kt muka tu since moisturiser tu makin cepat serap ke dalam kulit. :)

Packaging dia sama macam nama , simple je . Hahaha . Actually ni packaging baru yang lagi menarik daripada yang sebelum ni, hehe .


 Apa yang best pasal toner ni ? Lets check it out!
  
1. SKIN-LOVING INGREDIENTS :) 

chamomile - melembutkan kulit
witch hazel - mengecilkan pori-pori
allantoin -  melembutkan dan melindungi kulit

pro-vitamin B5 and B3 - melembapkan kulit
no harsh perfume , colour or harsh chemicals -  tak menimbulkan iritasi kpd kulit

2. PRICE 

Seriously berbaloi dengan harga , haritu aku beli dekat Watsons dgn harga RM18.80 . Satu botol tahan dalam 2 months I think , since kadang-kadang aku malas pakai toner , but all I can say is it's worth the price and worth to try! Lagipun setakat ni aku gi kat macam-macam branch Watsons , sume ade toner ni so don't worry pasal availability . Memang senang nak dapat :)

3. FOR BEGINNERS  

Bagi aku berbaloi lah bagi sape-sape yang baru nak menjinakkan diri pakai toner . Basically it's refereshing and harga pun affordable . Kalau cam tak biasa pakai toner , bolehlah try yang ni . Aku pun first time pakai toner dan ni toner pertama yang aku pakai . In fact , I'm going to buy a second bottle sebab yang ni dah nak habis :( . Nampak tak this toner dah jadi favourite product ? :D 

4. EFFECTIVENESS 

Kalau korang cari toner that is good for everyday use , then this one is perfect in my opinion . Cepat resap and leaving your skin clean and fresh . Bagi aku , memang efektif sebagai langkah tambahan untuk bersihkan muka sepenuhnya . Bahan-bahan pun xde yang harsh untuk kulit so sangat sesuai digunakan daily :) 


 All in all , toner ni well-known jugak tau sampai ade curator @twt_kecantikan pun ada suggest and pakai toner ni jugak . Ataupun , in case of your favourite toner dah habis and x ada atau belum ada replacement , this toner is a good alternative :) 

p/s : review ni pendapat aku dan pengalaman aku pakai toner ni . maybe kesan berbeza mengikut kulit tapi apa salahnya mencuba kan ? harga pun xdelah mahal sangat so it won't be a huge waste in case kalau x sesuai . In fact , boleh je kan resell or let go sekiranya x sesuai . Belum cuba belum tahu kan ?

That's all for noww ! Stay tuned for more updates and have a nice dayy !
  
 



10 comments:

  1. hi ucing singgah sini.bagus untuk kulit produk ini (>.<)

    ReplyDelete
  2. hi ucingg ! haah memang baguss , recommended :)

    ReplyDelete
  3. Hanimmm hahahaha.. enjoy reading..

    ReplyDelete
  4. Hanimmm hahahaha.. enjoy reading..

    ReplyDelete
  5. Sis pakai ni segar x muka sepanjang hari ?

    ReplyDelete
  6. I just love this product. used this toner before and it was a very pleasant experience. Can't wait to reintroduce this to my skincare routine. I bought it here:
    https://linhcorner.com/product-category/beauty-health/skincare/

    ReplyDelete
  7. Lepas pakai toner,kena bilas ngan air? Or teruskan dengan mouturiser/sunblock?

    ReplyDelete
  8. There many beauty care and home products can be found here, amazing store.
    https://nanacorner.com

    ReplyDelete
  9. I tried shopping on this website. This is a great choice. Fast delivery service, good quality and free shipping anywhere. try and feel offline
    https://nordicwallcanvas.com

    ReplyDelete

 
Shades of Halcyon Blog Design by Ipietoon