Korean Skincare : Sheet Masks Addiction !

Assalamualaikum and hi :)
Sorry sebab lama lah jugak x update :( , quite busy with all of the classes and finals pun nak dekat dah . This time , as you can see on the title, aku akan tulis pasal salah satu step dalan Korean skincare , sheet masks ! Okay , sebelum tu , cane aku bleh tau pasal korean skincare ni ? Sape yang introduce?
Well , the story starts mase aku terjumpa satu akaun Instagram ni yang all about korean skincare products , then dalam banyak-banyak produk yang ada , sheet masks yang paling tarik perhatian aku. So , aku start search pasal korean skincare ni and this is what I got :)

But wait , for those yang tak biasa , I know what you think . APE BENDA SHEET MASKS NI ?!
Now , let me show you :)

 



Basically , sheet masks ni adalah additional routine dalam korean skincare regimen. Orang korea dah lama dah pakai sheet masks ni dan sheet masks ni pun dah semakin popular di Asia dan juga di negara-negara barat . Biasenye , sheet masks ni dipakai pada waktu malam dan after pakai toner .

Ada macam-macam brand sheet masks ni , boleh kata semua brand skincare korea akan ada dorang punye own sheetmasks. Contohnya , macam brand Innisfree, The Face Shop , Nature Republic , Etude House , Missha , Leaders Insolution dan macam-macam lagi . Harga tu pulak bergantung kepada jenis sheet mask tu , bahan dan juga brand sheet mask tu sendiri . Ada sheet masks daripada cotton , ade yang hydrogel and so on :) . Ada yang untuk face , foot sheet mask pun ada ! Sheet masks banyak sangat available online and macam brand Innisfree , The Face Shop , dorang ade outlet kat Malaysia so lagi senang nak dapat :)

Now , let me show you what I got for my own sheet masks ! :)


sorry  for blurry photo :(  


Actually , ade lagi sebenarnya tapi dah guna dah and x sempat nak ambik gambar :( . What I have here is:
1. Etude House I Need You Pomegranate and Lemon
2. Innisfree It's Real Squeeze Rice, Shea Butter , Kiwi , Rose , Manuka Honey , Cucumber

Aku beli sheet masks ni daripada satu IG shop ni : @myseoulsister . Yang Etude House tu aku beli dalam RM6 dan yang Innisfree tu RM4.50 untuk 1 pc . Ade jugak yang aku beli tu share sekali ngn kawan-kawan dalam satu purchase so murah la skit kan . Ape yang bestnya beli kat akaun ig ni selalu dapat free gifts ! Kalau aku sekali beli tu dalam 10 pcs so tahan lah dalam sebulan or 2 bulan since ade kadang-kadang dlm seminggu tu aku pakai , kadang tak . Kalau everyday nak pakai memang kering poket laa jawabnyaa ... tapi kalau mampu everyday carry on lah kan :)

So , apa yang bestnya sheet masks ni ?? Bagi aku lah , its good to moisturise your  skin . Sambil rehat , rilek2 dalam bilik main phone bolehlah pakai sheet mask ni :) . Sheet masks ni mcm additional step lah dalam skincare routine , tak wajib pun , just optional . Lagipun , sekarang kan panas so our skin needs more moisture dan sheet mask ni lah salah satu cara nak tmbh moisture tu :) . Setakat ni aku pakai xde lagi jadi breakout ke apa tapi tu based on kulit masing2 lah kan . Apa yang penting cari yang sesuai dan tengok-tengoklah juga ingredients ya . Kalau rasa tak sure , boleh je google review untuk sheet mask yang korang nak pakai tu , tengok apa pendapat mereka yang dah cuba .

Fuh , that's all for now . Kepada yang nak cuba sheet mask tu bolehlah usha2 acc ig yang jual korean skincare products dan rajinkan diri baca reviews ya !

 Stay tuned for updates and have a good day !








0 comments:

Post a Comment

 
Shades of Halcyon Blog Design by Ipietoon